Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Welke muziekspeler?(in windows) (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door k_a_lf op woensdag 16 juli 2008 om 23:18:03.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nu ik al een tijdje vaker Ubuntu dan XP gebruik en dus in Ubuntu ook Rhythmbox gebruik begin ik hoe langer hoe meer te beseffen watvoor een *-ding WMP is (*= zelf in te vulllen:p). Wat ik vooral mis (naast minder geheugengebruik dan:d:p) is een zoekfunctie, is best wel handig heb ik ontdekt:p. Dus vandaar, wat gebruiken jullie? Discussieer er maar op los zou ik zo zeggen, dan heb ik meer om me op te baseren om te kiezen:p. Misschien dat ik alles dan één voor één eens probeer:p:d.
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 16 juli 2008 om 23:23:27.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
*muziek
--
winamp, maar niet versie 5, eerder 2.95 of de 3

WMP van tijd tot tijd, maar ik verlies er steeds mijn weg in :) brielspel

vlc als het gewoon voor op de achtergrond is, alhoewel die wel eens lastig kan doen

*video
--
vlc all the way, werkt goed, draait bijna alles native, en de rest is wel aanvulbaar :)

Randinformatie

Rythmbox vind ik idd ook wel een goedje, maar XMMP vond ik ook niet slecht, soort winamp cloon, ge kunt ook skins van toen gebruiken (versie 3)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op woensdag 16 juli 2008 om 23:23:42.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Vroeger was ik fan van Winamp (nog steeds, hoewel die lomp aan het worden is) en tweede plaats MP Classic.
^ Reactie #3 geschreven door Fred31 op woensdag 16 juli 2008 om 23:49:39.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik ben fan van WMP 11. Vraag me soms af waarom jullie er problemen mee hebben ivm WMP. Maar soit,ieder zijn keus.
Bij het opstarten duurd het wel eventjes door mijn grote muziek bibliotheek( circa 100GB !) maar eens opgestart ,geen problemen.

Soms gebruik ik Xstreamradio om via het net muziek te luisteren.

Video

voor video gebruik ik Nero Showtime.

Mvg
Fred
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.54 % door Fred31 op woensdag 16 juli 2008 om 23:50:34.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #4 geschreven door Dreams op woensdag 16 juli 2008 om 23:54:49.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
BS player versie 137.826. Als je de nieuwere versies neemt, zal je het verschil snel merken... Die zijn in mijn ogen een pak slechter en die storen je constant met reclames e.d. én je krijgt er nog een malwartje erbij. Deze versie is zeer licht en zal je maar één keer lastig vallen met een reclame, en daarbij krijg je de optie van "stop bugging me". Als je hierop klikt, zal dat niet meer komen.

Voor de rest een zeer simpel, duidelijk, lichte muziek en video speler. Zeker een aanrader voor iedereen. Als je deze versie niet kan vinden, wil ik best wel de setup voor je uploaden.

Wat betreft WMP, die is zoals Fred31 het al zei best wel oke hoor. Ik snap ook niet waarom dat mensen er soms over zeiken, maar ik mijn ogen is die echt wel goed. Die kan soms wel zwaar overkomen, maar voor de rest is die prima.

Winamp: Die heb ik een tijdje gebruikt, verbruikt echt niet veel geheugen, maar ik kon echt niet aan die look van Winamp gewoon geraken.

Windows Media player classic (K-lite): Een zeer goede programma. Deze gebruik ik enkel voor flv's of andere soort media dat met WMP moeilijk of niet af te spelen is.

RealPlayer: Gebruik ik enkel voor .MKV bestanden, of iets gelijkaardigs. Valt best wel mee, maar er zijn overbodige funcites waardoor het soms onoverzichtelijk wordt.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.76 % door Dreams op woensdag 16 juli 2008 om 23:59:59.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #5 geschreven door SMG op donderdag 17 juli 2008 om 00:10:33.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Winamp maar dan zonder de libary, video en andere toestanden. Enkel de audio codec installeren en eventueel de skins (hoewel ik de classic wel de beste vind).
Ik heb er al vele andere geprobeerd maar Winamp komt telkens als de beste uit de bus. Ik heb geen giga speellijsten dus muziek beheren is niet echt de hoofdzaak, enkel een playlist waar ik simpel in kan zoeken (en dat doet Winamp als de beste naar mijn mening).

Ik heb ook al Songbird getest maar vind hem niets voor mij (omdat hij bedoeld is voor mensen met honderden liedjes). Maar als deze speler af is zal hij een grote concurrent worden van iTunes, WMP.
WMP ook gebruikt maar ik heb geen propere woorden om in de plaats van het * te zetten :D. Bij iTunes heb ik ongeveer hetzelfde gevoel als bij WMP (dat spul doet gewoon niet wat ik wil).

De enige speler die langer in gebruik was als bovenstaande is foobar2000. Ook een zeer magere speler die bedoeld is om muziek af te spelen zonder gedoe.
Maar goed, zoals al gezegd ben ik iemand dat geen hele bibliotheek heeft aan muziek, maar met 200 liedjes genoeg heeft. Als ik iets anders wil horen zet ik de radio wel aan -> gedaan met music players :D.
Ik heb echter wel al eens geprobeerd met dat bibliotheek gedoe te werken maar dat kwam niet goed uit. Toen vond ik WMP best niet zo slecht en Songbird viel ook nog mee. iTunes vond ik rotslecht en Winamp voor bibliotheek eigen ook slecht (dat spul crachte constant en ik kon er niets in terug vinden).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.46 % door SMG op donderdag 17 juli 2008 om 00:14:06.
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op donderdag 17 juli 2008 om 00:14:25.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Dreams op 16/07/2008 23:54:49:

Wat betreft WMP, die is zoals Fred31 het al zei best wel oke hoor. Ik snap ook niet waarom dat mensen er soms over zeiken, maar ik mijn ogen is die echt wel goed. Die kan soms wel zwaar overkomen, maar voor de rest is die prima.

Windows Media player classic (K-lite): Een zeer goede programma. Deze gebruik ik enkel voor flv's of andere soort media dat met WMP moeilijk of niet af te spelen is.

Voila, je zegt het zelf ;)
Voor Winamp kun je andere skins downloaden, ikzelf gebruik altijd de classic skin.

Met WMP heb ik nooit problemen, want die gebruik ik niet :P
^ Reactie #7 geschreven door k_a_lf op donderdag 17 juli 2008 om 00:21:16.
k_a_lf's avatar
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb nu eenmaal geen beest van een computer en als ik wat veel tegelijk aan het doen ben durft mijn pc wel eens raar doen met WMP + het gebrek aan een deftige zoekfuntie...Mijn eisen voor een muziekspeler zijn:
- hoe minder geheugengebruik hoe liever (moet er zelfs niet mooi uitzien:p),
- moet de mogelijkheid hebben om in hooguit een paar klikken alles af te spelen(gewoon skippen is veel handiger dan playlists:p),
- moet wel kunnen skippen met mijn mediaknoppen op mijn keyboard
- en de zoekfunctie zou dus natuurlijk wel leuk zijn:p.
Ik ben precies nogal een moeilijk geval:p

En voor video gebruik ik zoals wel meer mensen VLC, hoewel ik soms het gevoel heb dat de kwaliteit op fullscreen soms minder is als in bv. WMP. Maar idd wel quasi nooit compatibiliteitsproblemen:).
^ Reactie #8 geschreven door thekid op donderdag 17 juli 2008 om 00:25:01.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
alles kan normaal met winamp hoor, je kan eventueel wel je toetsen instellen om winamp te regelen, maar het zou moeten werken
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #9 geschreven door SMG op donderdag 17 juli 2008 om 00:28:53.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Winamp heeft een zeer handige zoekfunctie (net zoals Firefox search as you type maar nog beter).

Als je bijvoorbeeld '10 Kleine Tuinkabouters - De boswachters' als liedjes hebt zal je dit vinden door in te vullen 'kleine boswac'.

Maar als je echt bekommerd bent om de grote van je muziekspeler moet je eens naar evil player kijken (evil). Echter dan neem je wel letterlijk dat hij er niet mooi moet uitzien. Ik dacht helaas dat de zoekfunctionaliteit er niet zo best van is.
Misschien is Foobar2000 iets beter voor jou ;)
^ Reactie #10 geschreven door k_a_lf op donderdag 17 juli 2008 om 00:36:52.
k_a_lf's avatar
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zal er één dezer eens een paar downloaden en uitproberen, als ik nogeens iets in XP te doen heb:p:d. Je zal mijn commentaar/ondervindingen dan wel lezen:p:d.
^ Reactie #11 geschreven door Dino op donderdag 17 juli 2008 om 10:51:59.
Dino heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 35
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Muziekspeler : (enkel voor het afspelen van mp3'tjes uit eigen cd-collectie) XMPLAY 3.4
Video : onlangs The Kmplayer ontdekt, slikt misschien niet echt alles zoals VLC maar valt erg mee.
Dino :)
^ Reactie #12 geschreven door Martijn op donderdag 17 juli 2008 om 11:05:51.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mijn voorkeur:

* Foobar (voor afspeellijsten/CD's)
* VLC voor korte nummers & Video (reden: zie Reactie #1 in dit onderwerp van thekid).
* Soms ook Media Player Classic (runt op zichzelf, zonder install).

Voorheen Winamp, maar dat vind ik iets te log + CPU load was ook hoger dan bij Foobar.

Wat betreft Windows Mobile, gebruik ik ofwel de built-in van HTC ofwel WMP.

Opmerking van de crew

Tag gefikst ;)
Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.13 % door Wheeldigger op donderdag 17 juli 2008 om 22:52:41.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #13 geschreven door Dreams op donderdag 17 juli 2008 om 14:17:53.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoeveel verbruikt deze Foobar dan? Want bij mij ging Winamp tot 2.000+ Kb.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #14 geschreven door Martijn op donderdag 17 juli 2008 om 14:28:29.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een kleine 10MB met playlists open.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #15 geschreven door Michiel op donderdag 17 juli 2008 om 15:52:37.
Michiel heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 207
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bij xp gebruikte ik:

- video's: bsplayer (vind ik een super goed programma)
- muziek: wmp

Bij vista:

- video's: GOM player (is ook heel goed)
- muziek: ook wmp (nog nooit geen problemen mee gehad...)
^ Reactie #16 geschreven door NightCreature op donderdag 17 juli 2008 om 21:58:18.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
WMP11 de andere versies waren bagger, daarvoor winamp 5 en 2.95 al hoewel laatste natuurlijk de beste is.
Videos: BSPlayer Version 1.00 RC1 dus das een erg oude, WMP11, VLC (KVCDS en dergelijke)
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #17 geschreven door Dreams op vrijdag 18 juli 2008 om 01:14:14.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Is de 1.00 versie dan beter? Ik gebruik op het moment de 137.826, die is een pak sneller tegenover de nieuwe versie.

^ Reactie #18 geschreven door NightCreature op zondag 20 juli 2008 om 13:17:56.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik weet het niet das de enige installer die ik ervan heb en het werkt goed genoeg. Zal best zijn dat die 1.37.826 een hoop bugs heeft opgelost en meer codecs ondersteunt.
Ik heb gewoon nooit voor updates gekeken en dat doe ik ook bijna nooit voor software die het niet zelf doet.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 24.44 % door NightCreature op zondag 20 juli 2008 om 13:18:44.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #19 geschreven door Wim66 op zondag 20 juli 2008 om 23:59:49.
Wim66's avatar
Multiviteit: 75
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
MediaMonkey is een mooi programma.
Het kan Winamp als speler gebruiken, maar ik gebruik gewoon de standaard.
De bibliotheek is heel overzichtelijk, bevat ook webradio en je kan rippen, branden, converteren enz.
Ook kan je tags downloaden en bestandsnamen automatisch aanpassen.
En dat is dan nog de gratis versie.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten