Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » programma om foto's te resizen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door k_a_lf op maandag 14 juli 2008 om 23:47:06.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
In XP is er een probleem met mijn drivers van m'n draadloze netwerkkaart dus ben ik eigenlijk bijna constant in Ubuntu bezig. Nu aangezien ik met een wedstrijd/project bezig ben moet ik geregeld foto's resizen naar minder dan 640 pixels breed voor op een forum. Het makkelijkste vind ik om dit in dat programma te doen dat met office meekomt, dan kan ik gewoon zeggen verkleinen, 20% en ik heb foto's van 614 pixels breed. Nu vind ik het nogal een omweg om eerst mijn foto's te gaan resizen in XP om dan in Ubuntu een log te schrijven en de boel te uploaden. Ik weet dat je in Ubuntu me GIMP foto's kan resizen, maar vind dat eerlijk gezegd nogal omslachtig om zo elke keer een foto of 10 te gaan resizen. Kent er dus misschien iemand een programma waarmee dit sneller te doen is? Dat in Ubuntu draaiende te krijgen is natuurlijk:p
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 15 juli 2008 om 00:22:53.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
http://ubuntu-tutorials.com/2007/09/17/nautilus-image-converter-quickly-resize-or-rotate-images-within-nautilus/
^ Reactie #2 geschreven door k_a_lf op dinsdag 15 juli 2008 om 00:29:30.
k_a_lf's avatar
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
Wist niet dat het zo makkelijk was, had ik met een beetje googlen ook wel moeten vinden dan, mijn excuses:p. Bedankt allesinds:)
^ Reactie #3 geschreven door SMG op dinsdag 15 juli 2008 om 00:56:16.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Nochtans de tweede link via Google \";)\"
^ Reactie #4 geschreven door k_a_lf op dinsdag 15 juli 2008 om 00:59:48.
k_a_lf's avatar
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
Had al via de "apt" gezocht maar niet echt iets gevonden dus ging er van uit dat ik het via google ook niet zou vinden:p:D. Verkeerd gedacht dus blijkbaar:p:d:).
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen