Multidesk.be » Forums » PDA » Iphone 3G

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door steelgate op maandag 14 juli 2008 om 14:02:24.
steelgate's avatar
Multiviteit: 1568
What's up doc !!!
Stel dat ik de Iphone 3G in Amerika koop, kan die omgezet worden naar Nederlands?
Hoeveel kost nu de Iphone 3G in Amerika.
Death is the greatest thing of all that's why we save it 4 last
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 14 juli 2008 om 14:20:23.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Als je de iPhone koopt in Amerika zal je die moeten kraken om hem compatibel te maken met een niet AT&T simkaart...
In Amerika is het AT&T die de iPhone verdeeld en die vraagt $199 (8GB) en $299 (16GB) gebonden aan een contract van 2 jaar (BTW taxen in de verschillende staten variŽren natuurlijk wel ;)).
AT&T - Apple Store

Of je de taal kan veranderen van de iPhone heb ik niet kunnen vinden. Maar ik vrees dat dit nogal moeilijk is. Net zoals bij een besturingssysteem heeft het 1 bepaalde taal die je enkel kan wijzigen als je de duurste versie neemt.
Aangezien ik heb zitten zoeken in de Apple support over het wijzigen van de taal maar niet heb kunnen vinden vrees ik dat dit ook niet mogelijk is (anders zullen ze er wel een support pagina voor gemaakt hebben ;))
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.82 % door SMG op maandag 14 juli 2008 om 14:21:42.
^ Reactie #2 geschreven door steelgate op maandag 14 juli 2008 om 14:24:54.
steelgate's avatar
Multiviteit: 1568
What's up doc !!!
Ja, ik vind ook niets op het internet kunnen vinden van het omzetten van taal.
Ik heb nu de HTC TyTn II. Welke zou de beste zijn?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.65 % door steelgate op maandag 14 juli 2008 om 14:25:16.
Death is the greatest thing of all that's why we save it 4 last
^ Reactie #3 geschreven door SMG op maandag 14 juli 2008 om 15:14:38.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Dat zal je zeker niet aan mij moeten vragen :p Ik ben niet echt voor de iPhone :D
Daarbij zal je volgens mij vrij moeilijk een eerlijke mening krijgen, ofwel ben je er voor ofwel tegen.
Ik zal even mijn 'tegen' naast mij zetten en eerlijk mijn mening geven...

De iPhone is zeker de moeite waard, hij heeft echter wel wat last van beginners problemen (zoals zwakke verbinding, lichte craches, ...) maar als hij een paar maand uit zal zijn zal hij wel stukken beter draaien. De prijs is veel maar als je die van in zijn categorie bekijkt is het niet uitzonderlijk duur. De prijzen liggen tussen de €400 en €550 (vergelijkbare producten: Nokia N95: €470, HTC Diamond: €480 -> prijzen komen uit Nederland, in BelgiŽ zijn ze duurder).
De iPhone moet zeker niet onderdoen van andere maar hij schiet er niet echt uit. Je betaald veel voor de hype en het merk naar mijn mening.
Als ik de iPhone vergelijk met de HTC Touch Diamond (een qua prijs evenwaardige machine) dan moet de iPhone onderdoen (batterij, foto en momenteel zijn verbinding). Alleen spijtig dat de Diamond geleverd wordt met Windows Mobile (waar ik dan ook niet zo voor ben, maar Microsoft heeft veel meer erving op het mobile platform. Maar dat neemt niet weg dat Apple dit mooi aan het bijbenen is). MS heeft serieus stil gezeten met zijn mobiel platform en heeft met de komst van Apple serieus wat moeten doen (browser, gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit).

Moest ik moeten kiezen zou ik de HTC touch diamond nemen vanwege zijn look, maar de Nokia omdat het geen Windows Mobile is.
De HTV TyTn II ken ik niet, ik heb hem opgezocht maar kan er enkel een prijs op plakken (en die ligt bij de Fnac wel vrij hoog -> €670. Maar de Fnac is dan ook een vrij dure winkel, in de PDAshop is hij voor €70 minder).

Het valt eigenlijk de zien, de meeste zijn wel aan elkaar gewaagd. Maar het is meer een kwestie van smaak. Zoek je een zakelijk toestel dan lijkt de iPhone wat minder (geen fysiek toetsenbord) en zou de TyTn II een slimmere keuze zijn. Als het meer voor jezelf is, dan is er de keuze tussen de iPhone en de Diamond. De Nokia daarentegen is niet echt een smartphone, maar eerder een dure MP3 GSM :p
^ Reactie #4 geschreven door xboes op maandag 14 juli 2008 om 15:30:05.
xboes' avatar
Multiviteit: 501
Ik vrees dat een iPhone in Amerika kopen er niet meer inzit voor ons. Vanaf de nieuwe generatie (3G) is het verplicht om bij de aankoop meteen in te tekenen op een abonnement bij AT&T, anders krijg je er geen mee naar huis. En om een iPhone met AT&T abonnement te gebruiken in Belgie? Mhm, dan moet je toch al over wat kapitaal beschikken...
Wat je kan doen is hem in Zwitserland kopen, daar kost hij iets minder dan 400euro, maar je moet hem dan wel nog unsimlocken, maar mits enig gegoogle is dat geen probleem.

Ik keek er naar uit naar de lancering, maar +500euro is mij toch iets te veel...
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.17 % door xboes op maandag 14 juli 2008 om 15:30:19.
^ Reactie #5 geschreven door Simon op maandag 14 juli 2008 om 21:19:52.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
De iPhone is in Amerika wel te koop zonder abonnement (dus je hoeft er geen aan te schaffen als je een iPhone aanschaft). Je kan de iPhone wel enkel gebruiken met abonnement.
Als je jouw iPhone daar wil kopen zal je hem in BelgiŽ moeten kraken. Dat is zeker mogelijk, er lopen al zo'n 25 000 mensen rond met gekraakte iPhones in BelgiŽ.

De taal aanpassen is perfect mogelijk. Elke iPod, Mac en ook iPhone vraagt je bij de eerste start welke taal je wil gebruiken. Gelijk waar je hem koopt, je zal hem in het Nederlands kunnen gebruiken.
^ Reactie #6 geschreven door NightCreature op dinsdag 15 juli 2008 om 05:49:13.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Eum Iphone 3g zijn hier ook gewoon te koop hoor. Iphone 3g in tegenstelling tot de voorganger heeft een wereldwijde release gehad.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #7 geschreven door Simon op dinsdag 15 juli 2008 om 10:03:40.
Simon's avatar
Je hebt helemaal gelijk NightCreature, maar het verschil in prijs is wel groot.
Belgie (iPhone 8 GB): € 525
VSA (iPhone 8 GB): $199 = € 124.4546
^ Reactie #8 geschreven door Wim66 op dinsdag 15 juli 2008 om 11:24:37.
Wim66's avatar
Multiviteit: 75
Op dit moment krijg je de iPhone voor 1 Euro bij een abbonoment.
http://www.bellen.com/Nieuws/iphone-3g-vanaf-1-euro-bij-t-mobile.aspx
^ Reactie #9 geschreven door Dendeze op dinsdag 15 juli 2008 om 14:31:51.
Dendeze's avatar
Multiviteit: 1695

Dixit

Dixit Simon op 15/07/2008 10:03:40:

Euhm, NEE!

het gaat hier over apple en bij apple is het: dollar = euro dus is het all 199 euro
Dan komt er nog eens het geld bij voor het twee jaar abonnement (waar je in belgie niets mee bent) wat 20 per maand x 24 = +-450 dollar, dus daar kopen gaat je geen geld voordeel brengen

Dus komt hij daar ook neer op een 500 euro, heel veel mensen hebben hier een verdraaid beeld omdat er KOPPEL verkoop aan vast zit waar je in meeste landen niet onderuit kunt.

En je iphone kraken is illigaal.

In belgie wordt hij simlock vrij verkocht zonder abonnement en betaal je dus de kosten die je normaal extra betaald bij zo'n 2 jarig abonnement er gewoon bij.
^ Reactie #10 geschreven door Simon op dinsdag 15 juli 2008 om 16:37:18.
Simon's avatar

Dixit

Dixit Dendeze op 15/07/2008 14:31:51:

Dixit

Euhm, NEE!

het gaat hier over apple en bij apple is het: dollar = euro dus is het all 199 euro
Dan komt er nog eens het geld bij voor het twee jaar abonnement (waar je in belgie niets mee bent) wat 20 per maand x 24 = +-450 dollar, dus daar kopen gaat je geen geld voordeel brengen

Zoals ik al zei kan je de iPhone in Amerika kopen zonder abonnement. Om hem zonder abonnement te gebruiken moet je hem kraken en dat is op eigen risico.

Apple hanteert inderdaad dezelfde prijs in euro als in dollar. Maar in Amerika kan je niet met euro's betalen. Ik zie niet in waarom je plots 199 euro zou betalen als je hem in de VS zelf gaat halen?

Conclusie: Als je de iPhone koopt in Amerika en dan kraakt komt het stukken goedkoper uit dan dat je hem simlock-vrij in BelgiŽ koopt.
^ Reactie #11 geschreven door Michiel op dinsdag 15 juli 2008 om 17:13:29.
Michiel heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 207
De oude iphone was mogelijk te kopen zonder abonnement. De nieuwe 3g niet meer... En Simon heeft inderdaad daarin gelijk van de dollars ;)
^ Reactie #12 geschreven door NightCreature op dinsdag 15 juli 2008 om 18:45:59.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.

Dixit

ik krijg em hier met abbo voor 99 pond zelfde prijs als in de US zelfs een Dollar goedkoper. Dus die dollar = euro vergelijking gaat niet helemaal op. In nl is de prijs 79.95 voor de 8GB
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.62 % door NightCreature op dinsdag 15 juli 2008 om 18:47:45.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen