Multidesk.be » Forums » Sitechecks » sitecheckie

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door xboes op zaterdag 12 juli 2008 om 13:28:26.
xboes' avatar
Multiviteit: 501
Wat vinden jullie ervan?

http://test.karement.be
^ Reactie #1 geschreven door Simon op zaterdag 12 juli 2008 om 17:37:57.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Het ziet er echt prachtig uit! Er is gelet op elk detail zie ik en er is niets waarvan ik zeg: dat zou ik anders doen, of dat is wat onduidelijk, ...

Misschien één iets, is het normaal dat de link [back] je naar de laatste getoonde pagina stuurt en niet naar de homepagina? Want dat was eigenlijk wat ik verwachtte.

Alleszins goed gedaan (thumbsup)!
^ Reactie #2 geschreven door SMG op zaterdag 12 juli 2008 om 17:48:17.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ziet er zeer mooi uit op het eerste zicht zal het even grondig testen ;)
  • Contact -> geen JavaScript -> kan formulier niet verzenden
  • Contact -> JavaScript foutmelding mag wat meer inhoud hebben (wat is er precies fout?).
    Bij vacatures wordt het dan op een andere manier afgehandeld
  • Waarom krijgt het formulier bij vacature wel zo'n (vrij lelijke) * en contact niet? Trouwens als alle velden verplicht zijn is het niet echt nodig om dit aan te geven (eventueel vanonder schrijven 'Alle velden verplicht').
    Vrij lelijk, ik vind niet echt dat het de juiste kleur heeft.
  • Waarom krijgt het formulier van vacature een andere look?
  • Ik voel mij aangevallen \":'(\". Wel handig dat er wordt gezegd welk veld fout is maar best op een ietswat minder opvallende manier.
    Als je vanboven de foutmelding van 'Please complete all mandatory fields!' (zonder ! en maar 1 keer ;)) en de afbeelding uitroeptekentjes houdt is het veel beter en minder aanvallend.
    Mandatory -> eff woordenboekje nemen... Ah verplicht :p
  • Maak je formulieren compleet, gebruik <label for=...> en element tabindex, voor een snellere navigatie ;)
  • Hou eenzelfde font voor het hele formulier
  • Tekstje van motivatie wordt verwijderd (bij vacature) als je het formulier niet correct wordt invult (de rest krijg wel zijn oorspronkelijke waardes terug)
  • Leuk dat je je menu in zo'n mooie font staat, maar ik heb slechte ogen en kan dit soms nogal moeilijk lezen ;)
    Je afbeelding zoals bij Food groter plaatsen zouden mijn ogen wat beter doen ;)
  • Aangezien je een product aanbiedt moet die toch wat meer in de schijnwerpers staan. Zet op je fontpagina 3 afbeeldingen (ipv die krul.jpg) die linken naar je drank, eten en nightlife
  • Ik dacht dat zaterdag in het engels Saturday (met hoofdletter en een u ;)) -> bij newsflash (Every saterday night)
  • Fontpagina tekstje mag toch wel wat anders zijn. Je kan daar (zoals de reeds aangeraden afbeeldingen van food, drinks...) ook lichtjes het adres zetten (zoals in het hartje van Leuven of iets van die rommel).
    Dingen zoals: 'On the lefthand side you will find a menu' zijn nutteloos. Wij zijn niet stom, wij zien dat menu ook wel ;)
  • Weer andere font
  • Slechte afhandeling van het formulier. Dit formulier handel je best op dezelfde wijze af als je formulier op vacature.
  • Meer feedback bij formulieren. Zet er bv Dank u voor je bericht, indien nodig zullen wij u zo snel mogelijk contacteren. Het moet iets kort zijn maar toch het gevoel geven van 'Wij geven erom dat je hebt ingevuld en wij zullen ook moeite doen'.
  • Bij Vacatures, wie moet zich aanbieden? Moeten er geen voorwaarden zijn? Mag iedereen zich zomaar gaan aanbieden?
  • Validatie!!! De ene pagina zal wat meer fouten hebben als de andere

Niet gedacht dat er zoveel mis kon gaan (ben wel streng geweest) :D De site ziet er zeer mooi uit, de fouten die ik heb aangegeven hebben vooral te maken met oneffenheden. Zorg dat alles hetzelfde met de rest van de site. Zulke dingen vallen niet echt op en zullen ook niet echt scheef gezien worden. Maar als ze weg zijn is het resultaat des te beter.

Als er iets onduidelijk is licht ik dit graag bij, succes verder ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.66 % door SMG op zaterdag 12 juli 2008 om 18:09:51.
^ Reactie #3 geschreven door xboes op zaterdag 12 juli 2008 om 19:07:46.
xboes' avatar
@ smg: inderdaad zeer streng, maar bedankt voor de feedback, zal proberen die puntjes aan te passen

thnx!
^ Reactie #4 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 12 juli 2008 om 19:35:44.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
[qoute]Not only can you enjoy a good snack or drink at Karément, we also offer a variety of music you can enjoy. Every Thursday, Friday and Saterday night we start the turntables and bring the best tunes out there.

can you; moet you can zijn, Saturday lijkt me een mooie dag ;)

Dixit

12/07 Sexy Saterdays

Saterdays? Saturdays! :)

Dixit

Every saterday night:

Doet die het weer, terwijl het plaaje
http://test.karement.be/images/stories/sexy-saturdays.png
correct is
;)

Mag ik dan ook vragen, als de site niet in het Nederlands is, maar Engels (internationaal) dat telefoon en faxnummer niet internationaal weergegeven wordt?
*hier*

^ Reactie #5 geschreven door SMG op zaterdag 12 juli 2008 om 19:42:32.
SMG's avatar
Moderator
Ja, over dat Nederlands/Engels. Waarom is de site eigenlijk in het Engels?
Ik weet dat Engels een coolere taal is, maar niet iedereen kan even goed Engels ;)
^ Reactie #6 geschreven door xboes op zaterdag 12 juli 2008 om 23:32:19.
xboes' avatar
hehe, woepsie, iets te snel geweest...
comments are noted, zal er een mouw aan passen

thnx!
^ Reactie #7 geschreven door xboes op zondag 13 juli 2008 om 16:06:43.
xboes' avatar

Dixit

Dixit SMG op 12/07/2008 17:48:17:

Maak je formulieren compleet, gebruik <label for=...> en element tabindex, voor een snellere navigatie ;)

Wat bedoel je hiermee precies?
^ Reactie #8 geschreven door SMG op zondag 13 juli 2008 om 16:16:31.
SMG's avatar
Moderator
Mini voorbeeld:
CODE
  1. <form action="" method="post">
  2.         <label for="naam_id">Gebruikersnaam :</label>
  3.         <input type="text" name="naam" id="naam_id" tabindex="1" />
  4. </form>

<label for=> geeft aan dat die tekst bedoeld is voor dat label. Als je dus drukt op die tekst zal je automatisch in het desbetreffende veld komen te staan.
De tabindex is om snel naar een formulier te gaan. Als je dus op een pagina komt en op tab drukt zal je automatisch naar het eerste veld (hetgene met de laagste tabindex) gaan in het formulier. De tabindex moet oplopend zijn maar mag gerust van 1, 5, 1000 ... zijn (maar hou het natuurlijk nog overzichtelijk). 1, 2, 3 is dan ook best aangeraden :p

Beide dingen zijn eigenlijk voor een snellere navigatie ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.56 % door SMG op zondag 13 juli 2008 om 16:17:56.
^ Reactie #9 geschreven door Martijn op dinsdag 15 juli 2008 om 11:47:05.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Ik neem aan dat de test versie nu op de uiteindelijke versie staat? Ik ga vooralsnog niet meer ingaan op het technische gedeelte, daar is SMG al mee bezig. Laten we eerst de huidige punten oplossen alvorens we daar nog dieper induiken.

Kan alleen maar mijn complimenten geven, prachtige lay-out gewoonweg! Het enige dat mij opviel, was de nogal grote header die in feite wat afsteekt tegen de rest van de lay-out. Je zou onderaan (footer) een gelijkaardig (doch kleiner) element kunnen aanbrengen, waardoor de pagina meer als een geheel oogt. Is maar een idee hé...

Ik zou de foto in het linkermenu eveneens verkleinen in een fotobewerkignsprogramma; dat gaat het eindresultaat een pak beter doen ogen dan nu het geval is :).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen