Ik krijg de melding "taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder". Hoe kan ik dit oplossen?

Soms wil het wel eens gebeuren dat je bij het openen van taakbeheer (taskmanager, tskmgr.exe) een melding krijgt met als inhoud Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder. Je kan taakbeheer dan niet gebruiken, ondanks het feit dat je wel degelijk over de juiste bevoegdheden beschikt. Indien dit laatste het geval is (je accounttype dus systeembeheerder is, kan je dit probleem zeer eenvoudig oplossen:

  • Ga achtereenvolgens naar Star -> Uitvoeren
  • In het kadertje dat opengaat, geef je de tekst gpedit.msc in en druk je op .
  • Er zal een nieuw venster opengaan. In dit venster navigeer je achtereenvolgens naar Gebruikersconfiguratie->Beheersjablonen->Systeem->Opties voor Ctrl+Alt+Del.
  • Dubbelklik op Taakbeheer verwijderen.
  • In het dialoogvenster dat opengaat, kies je voor Uitgeschakeld of Niet geconfigureerd.
  • Sluit nu gewoon alle vensters terug en het probleem zou opgelost moeten zijn :).

Het is natuurlijk perfect mogelijk dat de systeembeheerder taakbeheer ook effectief heeft uitgeschakeld. Indien je geen beheerdersrechten hebt, kan je deze functionaliteit ook niet terug inschakelen.Dit artikel werd geschreven door Martijn op woensdag 14 januari 2004 om 18:46 en werd sindsdien 142848 keer gelezen.


Bericht geplaatst door een gast op dinsdag 2 juni 2015 om 20:28:09.
Windows 7, in het register was deze regel reeds compleet . Alleen stond er op het einde (1)
Deze waarde heb ik veranderd in (0) en het probleem was opgelost.


BEDANKT
Bericht geplaatst door een gast op zondag 9 augustus 2015 om 20:46:14.
Dank je wel <3